Jom Bace !


Kasih Abadi Sentuhan Nurani

Saturday, January 29, 2011

Hati Yang Pilu bertukar Ceria

ceria !

Gamba lam syifa'

salam perjuangan n salam keimanan buat anda semua...

kenapa tajuk saya kali nie begini ??? kerana !!!
hari yang sudah dirancang untuk bersama adik2 mujahid kecil Sekolah Rendah Ibn kathir x tercapai..sepatutnya hari ini saya menjadi fasi program Tamrin Putera & Puteri Islam di sekolah lama saya yang tercinta iaitu Sekolah Rendah Ibn Kathir !!
Program ini telah dirancang oleh Pihak Sekolah, saya,wan n izyan pakat kena jadi fasi untuk adik2 tahun 4-6..teringin hendak mengenali pewaris2 islam..
saya pakat ajak hafizah dan amalina..but hafizah je yang jadi datang..

tapi ???

petang tadi ibu n ayah nak pi balik kampung..depa pakat suruh saya siap2..luluh,pilu,sedihnya hati ini kerana x dapat bersama2 dengan mereka,x dapat berqiam secara berjemaah,berkumpul n berkongsi cerita dengan adik2..tapi Hajat ibu dan ayah perlu diutamakan !
bila dok dalam kereta , saya hanya dok mendengar lagu sambil mesej sume kawan2 saya mengajak mereka keluar cuti raya cina nanti..nak berjumpa balik dengan mereka..kerinduan ini x tertanggung lagi dalam diri ini..

Perjalanan yang hanya bertemankan titisan2 air hujan yang membasahi bumi..setibanya di kampung,perkara yang paling saya suka ialah bermain bersaya anak sedara saya iaitu Nur Asyifa' Amani..sudah lama tidak bermain,menciumnya, sudah semestinya semakin besar ! tetapi badannya kian susut gara2 demam..moga2 Allah memberikan kesihatan kepada mujahid kecil ini.

Moga perjalanan hidupku untuk hari2 mendatang di rahmati Ilahi..

11.32 pm ( Tingkat atas, Rumah nenek ) - Perak ~Mencari cinta Ilahi93~

No comments: