Jom Bace !


Kasih Abadi Sentuhan Nurani

Tuesday, March 29, 2011

Terdetik Seketika ~

p/s = sebelum baca n menikmati post saya kali ini ..saya ingin berkongsi gambar2 yang sedia ada ini supaya anda semua dapat membayangkan cuti2 saya yang penuh keBAHAGIAan ini ~ ;)

Ammar Zulkarnain ( rindu gelagat anak kecil ini -dia berada di Mekah sekarang )

Rifa haziqah & rifa hazirah ( kembar yang comel )
Ukhuwwah yang terbina persis sekuntum bunga


KeGIGIHan yang terserlah ;)


Buku2 ini yang perlu saya habiskan sehari ( mengajar membaca )


Maz RatuL Nisa' ;)


Zaid bersama kucing yang mempunyai nama yang pelik ;)


Sempat berposing bersama Khaidir ;)


Aliff yang sentiasa menceriakan hari yang berlalu ;)


Zainal dan Aqil yang always mengacau kami ketika sdg mengajar ;)


mereka darjah 4 ;)



Dengan namaMu , saya menulis dengan penuh pengarapan kepadaMu Ya Allah..moga ianya menjadi salah satu ibadah kepadaMu..


RAUDAH IBN KATHIR & SEKOLAH RENDAH IBN KATHIR ...


kedua2 itu merupakan salah satu institusi pendidikan di area Gombak ini..dan tempat inilah merupakan tempat yang banyak mendidik hati ini sejak kecil lagi..walaupun sekolah ini tidak mempunyai infrastruktur yang lengkap..tetapi ia berjaya melahirkan pelajar2 yang berjaya seimbang dunia dan akhirat, ianya juga dapat melahirkan pemimpin2 yang hebat ..insyaallah..


Sekolah dan juga tadika inilah yang menjadi tempat untuk saya menaburkan jasa sementara menunggu panggilan kemasukan ke IPT..Masyaallah , melihat muka2 mujahid kecil ini menjadikan hati saya tenang..melihat kegigihan mereka untuk menuntut ilmu menjadi satu batu loncatan untuk saya meneruskan pengajian..


Guru-guru ,Pelajar-pelajar yang berakhlak mulia serta ramah mesra dengan sesiapa yang mengunjungi sekolah ini membuatkan hati ini seperti sayu ingin meninggalkan tempat ini..


Raudah Ibn Kathir


Setiap hari , seawal jam 7 Am saya sudah memulakan perjalanan menuju ke tempat didikan anak soleh ini..Sebelum melangkah keluar rumah , niat hati perlu sentiasa dijaga .. Moga Allah permudahkan urusanku dalam mendidik anak2 mujahid kecil ini..sehari x berjumpa dengan mereka , akan terbit rasa rindu di dalam hati ini.


Setiap hari mengajar mereka membaca , bermacam,berbagai ragam dan aksi2 yang melucukan hati kecil ini. begitu bahagianya duduk di tadika ini..Moga2 Adik2 mujahid ini yang bakal memimpin dunia kelak..insyaallah


Sekolah Rendah Ibn Kathir




Sekolah ini sudah bertahun teguh ..Murabbi2 juga tidak jemu2 mendidik dan memberikan tarbiyah kepada adik2 Ibn Kathir ini.Musim cuti ini, hidupku juga terasa bahagia kerana dapat bersama dengan adik2 Ibn Kathir..mengimbau kembali kenangan ketika saya menuntut ilmu di sekolah ini..Adik2 Ibn Kathir begitu baik sekali ,,sugguh sporting..


Mengajar di Ibn Kathir bukan perkara yang susah !! ianya akan menjadi mudah jika kita betulkan niat kerana Allah ;') . Bahagia mengajar mereka membaca ( adik2 drjah 1 ) ..walaupun ianya dinamakan kelas pemulihan tetapi bagi saya mereka sudah pun dapat menguasai apa yang diajar .. Semangat belajar yang ditunjukkan juga begitu menenangkan jiwa sang pengajar ;) .. mengikuti Program yang telah dianjurkan oleh pihak sekolah juga begitu seronok dan menghiburkan hati ini..terima Kasih Sekolah ;)



= Sekadar berkongsi apa yang saya lalui cuti ini..Moga ianya menjadi salah satu ibadah kepada Allah..insyaallah


mencari cinta Ilahi93~


11.19 PM 29/3/2011


Teratak Indah ASM

1 comment:

.::: mr IQ :::. said...

muka zaid yg tak bleh blah... huhuhu